اجاره آپارتمان مبله

اجاره آپارتمان مبله و املاک مسکونی

اجاره آپارتمان مبله

اجاره آپارتمان مبله و املاک مسکونی

  • ۰
  • ۰

رهن کامل یک خانه براساس تعرفه موجود در بازار مسکن و مدت زمانی که از ساخت آن بگذرد بین یک ششم تا یک چهارم قیمت فروش خانه حساب می‌شود. یعنی خانه نوساز یک چهارم محاسبه و هر چه عمر خانه بیشتر شود این ضریب به یک ششم نزدیک میشود.

مثال : خانه‌ای ۲۰۰ متری و نوساز در محله‌ای که قیمت خانه در آن محله متری ۳ میلیون تومان است. رهن کامل این خانه حدودا ۱۵۰ میلیون تومان خواهد شد. ۱۵۰= ۴/ (۳۲۰۰) و خانه حدود ۱۰ سال ساخت، رهن کاملش ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود. ۱۰۰ = ۶ / (۳۲۰۰)

تبلیغات اینترنتی فروش و اجاره انواع ساختمان در سایت دیوار

تبدیل رهن و اجاره خانه

خرید و اجاره انواع آپارتمان در بخش آگهی رایگان شهر24

در صورتی که مستاجر بخواهد پول پیش را بپردازد باید مقدار مابه‌تفاوت پرداختی با رهن کامل را تبدیل به اجاره نماید.
مابه‌تفاوت ۲۵ میلیون با ۱۵۰ میلون رهن کامل خانه، ۱۲۵ میلیون تومان می‌شود که باید این مبلغ را با همان فرمول به ازای هر یک میلیون ۳۰ هزارتومان به اجاره تبدیل کرد. پس نتیجه اجاره ماهیانه مشتری سه میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومان خواهد شد. ۳۷۵۰۰۰۰ = ۳۰۰۰۰ * ۱۲۵

تبدیل رهن و اجاره خانه براساس عرف بازار هر یک میلیون رهن معادل ۳۰ هزار تومان اجاره است. مثال : در صورتی که فرد فقط قصد دارد خانه را اجاره کامل کند و اصلا رهن نکند، براساس مبلغ رهنی که تخمین زده‌ایم تقریبا باید ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان اجاره بپردازید. ۴۵۰۰۰۰۰ = ۳۰۰۰۰ * ۱۵۰

 

معاون دفتر اقتصادی وزارت راه و شخرسازی در خصوص تمدید خودکار اجاره‌نامه‌ها در سال ۱۴۰۰ گفتند: مستاجرانی که قراردادشان بعد از تیرماه تمام می‌شود به صورت خودکار تمدید می گردد.
البته تمدید قرارداد براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در سال ۱۴۰۰ و تا سه ماه بعد از اعلام پایان رسمی کرونا در کشور، تمدید خودکار قراردادهای اجاره ملاک میاشد.
یکی از عوامل تاثیرگزار در تعیین سقف اجاره بها نرخ تورم است که با توجه به شرایط کرونا این نرخ اعلام شده به منافع طرفین از جمله موجر و مستاجر میباشد.

  • ۰۰/۰۲/۲۲
  • آگهی ستاره دار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی